nedjelja, 21. veljače 2016.

DRUGA KORIZMENA NEDJELJA, pačista

Ovo je dan kada se iskreno suočavamo sa svojim iskušenjima i sami sa sobom te priznajemo vlastitu slabost. Drugu nedjelju tijekom korizme nazivamo još i Pačistom nedjeljom. Njome ulazimo u drugi korizmeni tjedan i sada slijedi trenutak kada se možemo zapitati na koji način smo proživjeli onaj prvi i što nam je on značio.

Ulazna pjesma
Moje mi srce govori: »Traži lice njegovo!« 
Da, lice tvoje, Gospodine, ja tražim.
Ne skrivaj lica svoga od mene.  (
Ps 27, 8-9)
 
 
Zborna molitva
Bože, ti nam zapovijedaš da slušamo tvoga ljubljenoga Sina.
Krijepi nas svojom riječi 
i čisti nam pogled duha, 
da se radujemo s gledanja tvoje slave.
Po Gospodinu.
 
 
Darovna molitva
Molimo te, Gospodine, da ova žrtva izbriše naše krivice
te nam dušu 
i tijelo posveti za slavlje vazmenih blagdana. 
Po Kristu.
 
 
Pričesna pjesma
Ovo je Sin moj, Ljubljeni! 
U njemu mi sva milina.  (Mt 17, 5)
 
 
Popričesna molitva 
Gospodine, primili smo otajstva proslave tvoga Sina.
Primi našu hvalu što nam već na zemlji daješ dijela 
s nebesnicima.
Po Kristu.


Post 15, 5-12.17-18
Bog sklapa savez s vjernim Abrahamom.
 
Čitanje Knjige Postanka







Otpjevni psalam:
Ps 27, 1.7-9.13-14
Pripjev:
Gospodin mi je svjetlost i spasenje.
Gospodin mi je svjetlost i spasenje:
koga da se bojim?
Gospodin je štit života moga:
pred kime da strepim?


Slušaj, Gospodine, glas moga vapaja,
milostiv mi budi, usliši me!
Moje mi srce govori: »Traži lice njegovo!«

Da, lice tvoje, Gospodine, ja tražim.
Ne skrivaj lica svoga od mene!
Ne odbij u gnjevu slugu svoga!
Ti, pomoći moja, nemoj me odbaciti!

Vjerujem da ću uživati dobra Gospodnja
u zemlji živih.
U Gospodina se uzdaj, ojunači se,
čvrsto nek bude srce tvoje:
u Gospodina se uzdaj!



Drugo čitanje:
Fil 3, 17 – 4, 1
Krist će nas suobličiti tijelu svomu slavnomu.
Čitanje Poslanice
svetoga Pavla apostola FilipljanimaBraćo: Nasljedovatelji moji budite i promatrajte one koji žive po uzoru koji imate u nama. Jer često sam vam govorio, a sada i plačući govorim: mnogi žive kao neprijatelji križa Kristova. Svršetak im je propast, bog im je trbuh, slava u sramoti – jer misle na zemaljsko.Naša je pak domovina na nebesima, odakle iščekujemo Spasitelja, Gospodina našega Isusa Krista: snagom kojom ima moć sve sebi podložiti on će preobraziti ovo naše bijedno tijelo i suobličiti ga tijelu svomu slavnomu. Stoga, braćo moja ljubljena i željkovana, radosti moja i vijenče moj, tako – čvrsto stojte u Gospodinu.Riječ Gospodnja.


 
Evanđelje:Lk 9, 28b-36
Dok se molio, izgled mu se lica izmijeni.
U one dane: Povede Isus sa sobom Petra, Ivana i Jakova te uziđe na goru da se pomoli. I dok se molio, izgled mu se lica izmijeni, a odjeća sjajem zablista.
I gle, dva čovjeka razgovarahu s njime. Bijahu to Mojsije i Ilija. Ukazali se u slavi i razgovarali s njime o njegovu Izlasku, što se doskora imao ispuniti u Jeruzalemu. No Petra i njegove drugove bijaše ¬svladao san. Kad se probudiše, ugledaše njegovu slavu i dva čovjeka koji stajahu uza nj. I dok su oni odlazili od njega, reče Petar Isusu: »Učitelju, dobro nam je ovdje biti. Načinimo tri sjenice: jednu tebi, jednu Mojsiju, jednu Iliji.« Nije znao što govori.Dok je on to govorio, pojavi se oblak i zasjeni ih. Ušavši u oblak, oni se prestrašiše. A glas se začu iz oblaka: »Ovo je Sin moj, Izabranik! Njega slušajte!« I upravo kad se začu glas, osta Isus sam. Oni su šutjeli i nikomu onih dana nisu kazivali što su vidjeli.Riječ Gospodnja.





 






Što se dogodilo na gori preobraženja? Učenici su ugledali Isusa u drugom svjetlu, u sjaju božanske slave. Onaj koji se iznenada pojavio u njihovu životu, koji ih je pozvao iz njihove svakodnevice i uveo na svoj put, preobrazio se pred njihovim očima. Ugledali su ga kao završetak, kao ispunjenje puta. I što su drugo mogli reći nego: Ostanimo ovdje, dobro nam je ovdje biti. Zaželjeli su ostati u toj punini gdje se Učitelj ukazao u svojoj slavi.

No, to je trajalo samo časak. Isus ih poziva natrag u životnu stvarnost. Time im je htio posvijestiti kako moraju biti realisti, da se ne zanose kako je lako doći na svršetak puta, kako se konačni cilj lako postiže. Potrebno je stajati čvrsto na zemlji, potrebno je hodati po tlu. Život ima svoj tijek i svoju logiku. Ne možemo tek tako pobjeći od stvarnosti.



  Zato im Isus govori o svojoj muci i smrti, što sve još mora pretrpjeti da bi došao do slave, do uskrsnuća, do preobraženja. Nema iluzija, od njih se ne može živjeti; mora se prihvaćati realnost, a to je križ.

Isusu nije bila namjera da učenicima dâ lekciju, da ih malo prizemlji. On im je očitovao svoju slavu da se u najtežim časovima njegova života – u poniženju, muci, razapinjanju i smrti – oni ne bi nad njime sablaznili. Oni će u Getsemanskom vrtu i na Golgoti vidjeti samo jednu dimenziju njegova života, onu patničku i smrtnu. Da se u tim trenucima ne bi zadržali samo na tome, on im objavljuje slavu koja ga čeka nakon svega toga.

Isus ovdje objavljuje da je uistinu Mesija, Sin Božji. Očev glas s neba potiče učenike da slušaju takvog Isusa. Slušati ovdje znači nasljedovati ga, ostati u njegovoj blizini, s njime nositi svoj životni križ. On je svoj križ nosio do kraja, morao je trpjeti i tako je ušao u Očevu slavu.

Ista sudbina, taj isti put stoji i pred nama, njegovim učenicima. I nama je proći istim putem: kroz patnju, trpljenje i smrt. Ako smo pravi Isusovi učenici, onda svoj životni križ moramo prihvatiti i nositi kako Isus sam kaže: »Ako tko želi za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka uzme svoj križ i neka ide za mnom!« Svaki čovjek mora proći kroz vatru trpljenja da bi došao do vrhunca, do svoje gore preobraženja.

Što to znači za nas? Valja nam se prihvatiti svojih svakodnevnih zadataka, briga i muka u svjetlu vjere. Isusovo preobraženje garancija je svima onima koji svakodnevno proživljavaju Isusovu i svoju patnju da se po križu stiže k uskrsnuću. Onima koji vrše volju nebeskog Oca, žive u vjeri i ljubavi, Isus garantira istu takvu slavu.

Sv. Pavao je to u poslanici Korinćanima izrazio ovako: »Što oko ne vidje i uho ne ču i u srce čovječje ne uđe, to pripravi Bog onima koji ga ljube.«

(Izvor: Glas Koncila )



Gledati u svjetlu uskrsnuća

Bože moj, danas te molim za preobraženje. Zadivljen sam pred tajnom tvoga lica, tvojih bijelih haljina, tvoje slave. Zajedno s Petrom i ja bih htio ostati u tom prizoru i jednostavno uživati u tvojoj blizini. Isuse, dobro mi je biti ovdje, dobro mi je biti uz tebe. Tu sam siguran. Ne bojim se ničega. Divno je osjetiti tvoju slavu, tvoju dobrotu, tvoju pobjedu nad svime što čovjeku prijeti.
Znam, Isuse, da je to zasada nemoguće. Potrebno je stajati čvrsto na ovom tlu, na ovoj zemlji. Život ima svoj tijek i svoju logiku. Ne mogu pobjeći od stvarnosti. Kao što su se Petar, Ivan i Jakov morali spustiti sa svete gore Tabora, tako to i od nas tražiš. Ipak, molim te, Gospodine, da mi pomogneš da bih tajnu preobraženja mogao trajno nositi u svojoj duši i da bi svjetlo preobraženja moglo raspršiti svaku tamu neposrednog svakidašnjeg života u njegovom negativnom, crnom izdanju.
Molim te za preobraženje ondje gdje se ono zaista može dogoditi. Promijeni Isuse, moje misli. Neka postanu misli optimizma i nade. Ne dopusti da crne misli usmjere moje djelovanje, da me zaustave u životnim planovima, u nastojanju oko dobra. Promijeni me u tom dubokom prostoru gdje se u meni rađa dobro i zlo. To moraš preobraziti, podići na razinu svojih spasiteljskih misli. Preobrazi mi, Gospodine, pogled. Često gledam crno, negativno. Često u ljudima oko sebe vidim samo loše stvari. Često ni na sebi ne vidim ništa dobra, kao da mi je pogled zarobljen negativnim sadržajima. Očisti moje oči, moj pogled i preobrazi me da bih mogao sve dobro vidjeti. Molim te, Gospodine, uđi u događaje svakodnevnog života. Molim te za preobrazbu svijeta u meni i izvan mene. Najprije pročisti moju nutrinu. Vjerujem da to možeš učiniti odmah, da je to tajna vezana uz moju otvorenost tvome pohodu, da već danas možeš u meni ozdraviti bolesnu sliku svijeta. Svijet nije samo prostor zla, nego je i tvoje stvorenje, nosi pečat tvoje ljubavi. Pored svega što u tom svijetu negativno doživljavam, vidim, čujem, to je ipak remek-djelo tvoje ljubavi. Nadalje, Isuse, molim te da preobraziš i svijet izvan mene: svijet rata pretvori u svijet mira, svijet mržnje preobrazi u svijet ljubavi. Svijet straha preobrazi u svijet sigurnosti i povjerenja! Svijet očaja i beznađa ispuni sigurnom nadom koja od tebe dolazi! Učini čudo svoga preobraženja i danas, da bi se, barem u nekim blagoslovljenim trenucima, razlila svjetlo i sjaj tvoga lica na ovaj svijet u kojem mi živimo. Tada će biti manje mraka, manje straha, manje mržnje, manje zla.
Pohodi nas, Isuse!
fra Zvjezdan



Nema komentara:

Objavi komentar

SVIJETLI MI ISTINOM

Isuse svijetli mi istinom, da iz bolesti uđem u zdravlje. Iz grijeha me svih izbavi, od svakog zloduha koji mi prijeti. Oslobodi me svih nap...